lauantai 12. lokakuuta 2013

Kawasakin testausta.

Vielä riitti ilmoja tälle syksylle,että pääsi vetämään yhdet reenit supermotolla.Nyt oli kytkimen keskimutteri kiristetty ja kierrelukitteella varmistettu..siis ajamaan.
Jonkin ajan kuluttua huomasin että kytkin päästää taas kovan moottorijarrutuksen jälkeen ulisevaa ääntä joka hieman voimistuu kun vetää kytkinkahvan pohjaan,mutta lakkaa kun vähän kytkintä käyttää?aattelin että taasko se mutteri löystyi..auki ja tarkistamaan!

No eihän siellä mikään ollut löysällä!Ja edellisen ajokerran jälkeen avasin koko kytkimen ja totesin että kaikki on paikoillaan..eli koppa kiinni ja menoksi.En keksinyt selitystä ulisevalle äänelle,yamahan luistokytkin ei moista ääntä päästänyt??
Takaisin baanalle ja taas jotain outoa?...kytkinkopan tiiviste oli sitten saanut vähän siipeensä näiden avaamisten jälkeen ja öljyähän sieltä sitten tihkui oikein huolella!Ihmettelin oikealle kääntyvissä kaarteissa että kylläpä tuntuu liukkaalta..ja syykin selvisi kun huomasin että takanakki ihan öljyssä.
Onneksi huomasin ajoissa ettei ehtinyt tapahtua mitään vahinkoa..tiiviste kunnolla paikalleen ja ajot jatkuu..

Tämän syksyn motokelit taitaa olla tässä,eli crossinakit seuraavaksi kiinni ja jatketaan motoilua taas ensi keväänä.
                                          Kawasaki KX450F Supermoto

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti